8 Ocak 2018 Pazartesi

YENİ YILDA YENİ DİZİLERDEN HANGİLERİ TUTACAK?

Herkese merhaba!

Bu sezon hiç kaçırmadan izlediğiniz bir dizi var mı? 

Benim yok açıkçası. 

Ufak Tefek Cinayetler, oyunculukları için izlemeye devam ettiğim tek dizi ancak şu aşama itibariyle fazla teatral bir hal almış durumda. 

Bendeki inandırıcılığını kaybetmeye başladı. 

Her şey fazla dekor, fazla kostüm gibi duruyor her geçen bölüm. 



Gökçe BahadırAslıhan GürbüzTülin Özen kendilerini hala izlettiriyor ama yabancı dizileri düpedüz taklit eden (Desperate Housewives + Big Little Lies) olay örgüsü ve konusu Ufak Tefek Cinayet'leri her geçen bölüm daha yapmacık bir vaziyete sokuyor.

Zamanda bir ileri-bir geri gitmek yedi bölümlük bir dizi için doğru strateji olabilir ama hiç kimse Haziran'a kadar bir cinayetin işlenmesini beklemez, kusura bakmayın. 

Bir de sezon sonunda ölecek olan kişinin, şimdiye kadar görüp tanıdığımız karakterlerden biri olması gerekir. Gerçek polisiye böyle yazılır. Yoksa son bölüm araya sıkıştırıverilmiş bir figüranın camdan düşmesi, hiçbir anlam ifade etmez.

Kısacası bu sezon da, geçen sezon gibi, ekranın tadı tuzu pek yok. 

Hiç izlemediğim mafya temalı dizilerden (fragmanlarından bile), köşk entrikalarından pek sıkılmış durumdayım. 

Bir de eskiden Aşk-ı Memnu, Yaprak Dökümü, Öyle Bir Geçer Zaman Ki, Muhteşem Yüzyıl, Umutsuz Ev Kadınları (benim için) vardı, her günün bir dizisi vardı adeta. Ekran başına kilitlenir, izlerdik. 

Artık bu kadar sahiplendiğimiz bir dizi kaldı mı? 

Biraz da artık seçenek çok diye mi beğenmemeye başladık acaba? 



Ancak çarşamba akşamı başlayacak Babamın Günahları ve tarihi henüz belli olmayan, yakında ekrana gelecek Yuvamdaki Düşman'a bakacağım (ikisinin adları da biraz fazla mı negatif bilemedim ama bu çok önemli değil tabii). Babamın Günahları'na sırf Sezin Akbaşoğulları için bakacağım. Dizinin başrollerinde Kadir Doğulu, Melisa Sözen, Mustafa Uğurlu, İsmail Demirci yer alıyor. Akbaşoğulları afişten de anlayacağınız üzere yan rollerden birinde. Ancak kendisi, Hatırla Gönül ve Cesur ve Güzel'den beri takip ettiğim bir oyuncu. Gerçekten karaktere bürünüyor. O nedenle Babamın Günahları'na onun için bakacağım. Aksiyon temalı bir baba-kız dizisi gibi duruyor fragmanlardan, eğer çok mafyavari bir iş olursa izlemem, bırakırım ama ilk bölüme şans vermeyi düşünüyorum. Bu çarşamba Star'da.



Dizi internete özel hazırlanan bu fragmanıyla dikkatimi çekmişti. Tabii televizyonda ne nasıl olacak hep beraber göreceğiz. 


Daha büyük bir heyecanla beklediğim diğer yeni dizi ise Yuvamdaki Düşman. Yakında Show'da başlayacak olan bu diziye öncelikli olarak bakma sebebimse tamamen Aslı Tandoğan! Ondaki ekran ışıltısını ve enerjiyi çok seviyorum ben, bence harika bir oyuncu! 


 

Ayrıca psikolojik-gerilim türünde bir dizi olacakmış Yuvamdaki Düşman. Ki bayılırım. En son Güllerin Savaşı'nda izlemiştik bu türü. (Ve açıkçası tadı ağzımızda kalmıştı.) Dizi aynı zamanda Nebahat Çehre'yi de ekranlara döndürüyor ki of of, ne dönmek! Kısacası Pamir Pekin, Aslı Tandoğan, Ece ÇeşmioğluNebahat Çehre, güzel oyunculuklar, müzikler (fragmandaki müzik dilime takıldı ya) ve sürprizli bir senaryo olursa... Yuvamdaki Düşman'dan daha çok bahsedeceğiz gibi duruyor. Murat (Pekin) ve Yasemin (Tandoğan)'in bebeklerinin doğumuyla taçlanan mutlu yuvalarına bir gölge gibi düşecek olan bakıcı Ceren'in (Çeşmioğlu) neler yapacağı, daha fragmandan bile ürpertmiyor değil.


Fragmanda biri "Bu benim hayatım" derken, diğeri "Bu benim hayalim" diyor. Bu da dizideki ana çatışmayı basitçe özetliyor. Yuvamdaki Düşman, Ocak-Haziran döneminin en iyi dizilerinden biri olacal gibi duruyor, umarım beklentileri karşılar. 

Ayrıca bilenler bilir, Aslı Tandoğan, benim Ters Düz dizi ya da film olursa Ece Duman rolünde görmek istediğim iki oyuncudan da biri... Burada da yazmıştım. O nedenle Yuvamdaki Düşman'ı sırf Tandoğan için bile KESİNLİKLE izleyeceğim. 

Peki siz bu sezon neler izliyorsunuz? Bu iki yeni diziden hangilerine bakacaksınız? 

instagram.com/ofluoglumert
twitter.com/ofluoglumert
facebook.com/ofluoglumert 

9 yorum:

  1. Dizilerin arasında favori Babamın günahları merak ediyorum başrol oyuncular güçlü olduğu için bakalım sarıcakmı?
    Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  2. Babamın Günahları dizisinin orijinalini izlediğim için sadece meraktan bi göz atarım nasıl olmuş diye,ikinci diziden şimdi haberim oldu,konu bana yabancı filmleri mi yani yabancı bir şeyleri çağrıştırdı :),uyarlama falan olabilir mi? Sevdiğim konulardan biri ,fragman etkiledi.Bakarım büyük ihtimal dizi başlayınca.

    YanıtlaSil
  3. hiçbirini izlemiyorum .. big little lies'ı resmen ne olacak diye 2 gün içinde izledim bitirdim ve sonunda çok iyiydi o ana kadar tahmin edememiştim gerçekten şimdi ikinci sezonu bekliyorum heyecanla..

    YanıtlaSil
  4. Bizim evde öğrenci enflasyonu yaşandığı için haberler dışında tv. nadiren açılıyor, o da film varsa. Dizi izlemeyi özlediğimi fark ettim bu yazıyı okurken.

    YanıtlaSil
  5. hımm kadın adlı dizi güzel diyorlar. ben hala kalp atışı ve bizim hikaye izliyom. dolunay bitti, meryem de yarın bitiyooo :)

    YanıtlaSil
  6. Eskilerden yazmış olduğun üzere Öyle Bir Geçer Zaman ki ve Güllerin Savaşı'nı çok severek izlemiştim. Ama ikisinde de bir sezon sonra bitmesi gerekirken bitirmediklerinden uzatıyorlar ve yeter artık n'olur bitsiiin demiştim. Sevilen her diziye bunu yaptılar. Baktılar ki seviliyor, rating rekorları kırıyor, tadında bırakmıyorlar, uzattıkça uzatıyorlar ki, yapımcı para kazansın, yönetmen para kazansın, oyuncular para kazansın, kanal para kazansın ama güzel başlayan dizi mahvoluyor.

    Şu ara Siyah Beyaz Aşk, Kadın (Japon dizisinden araklamaymış), Fazilet Hanımın Kızları, Kalbimdeki Deniz'e bakıyorum. Kalbimdeki Deniz geçen yıl çok sevilince bu yıl resmen b....nu çıkartmaya başladılar:((aslında bu yıl bitmeliydi bitirmeyip öyle yapıyorlar:((

    Eline sağlık, sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Hiç bir dizi dikkatimi çekmiyor. Hep aynı döngüler hep aynı işleyiş ve hikayeler....

    YanıtlaSil

Gmail hesabı olmayanlar, anonim seçeneği ile yorum yapabilir... Yorumlarınız için çok teşekkür ederim!

KİTAP ALINTISI

Yeni romanım Benim Küçük Şaheserim'den bir alıntı:  "Kitaplar onun ecza dolabıydı. Hastalanırsa -ruhu hastalanırsa- hangi kitabı aç...