7 Aralık 2015 Pazartesi

TERS DÜZ HAPPY BİRTHDAY PARTİSİ VE HACKER'LARIN SON KURBANI MERT

Cumartesi günkü Happy Birthday Ters Düz partisinden geriye kalanlar... Pastanın üstündeki üç mum serinin üç kitabını simgeliyor... Gerçi kurbanı olduğum hacker'lar yüzünden, serinin yazmakta olduğum ikinci kitabı yok oldu... Yaptığınız bir yemeğin balkondan aşağı dökülmesi gibi bir şey bu... Kalanlar yerde ama bundan sonra yapacağınız hiçbir yemeğin lezzeti o ilkininki gibi olmayacak... Neyse, Ters Düz çıktı ve bugünden itibaren kitapçılardaki yerini aldı! Ama eğer İstanbul dışında yaşıyorsanız kitapçılara koşmak için birkaç gün daha bekleyin ki kitaplar gelmiş olsun. Ve siz siz olun, sakın internette gördüğünüz her şeye tıklamayın!


Öncelikle... Samimi ve sıcakkanlı yorumlarınız, e-mailleriniz, hatta (twitter ve facebook üzerinden) yolladığınız mesajlarınız için çok teşekkür ederim. Şaşırtıyor, bazen de utandırıyor beni bu mesajlarınız. O kadar güzel şeyler yazıyorsunuz ki, gerçekten mutlu oluyorum. Gerçekten çok teşekkürler! 

Biliyorsunuz, cumartesi günkü Happy Birthday Ters Düz partisi için kafa patlatmaya tam bir ay öncesinden başlamıştım. Bu, aile içinde yapılacak bir kutlama (son günlerde pek moda oldu bu sözcük, hadi biz de kitap lansmanı diyelim) olacaktı ve ben sırf bu yüzden 21 Kasım'daki doğum günümü kutlamamış, Ters Düz kitabımı elime aldığımda Ters Düz'ün doğum günüyle benimkini bir kutlamaya karar vermiştim. Bunun tarihini de kitapları 1 Aralık'ta elime alacağımı düşünerek 5 Aralık olarak belirlemiştim. Ancak kitapların matbaadan çıkması gecikti, hatta o kadar gecikti ki, 5 Aralık günü, yani Ters Düz'ü kutlayıp pasta keseceğimiz gün kitaplar hala benim elimde olmayacak gibiydi. Ben de, yayıncımın matbaaya kitapların geç kalmışlığını yeterince iyi anlatamaması sonucu, "Mert" dedim kendi kendime, "ipleri eline almalısın" ve matbaayı basmaya karar verdim! Bu işin şakası tabii. Yayıncım bana matbaadaki birinin telefon numarasını verdi "Ben anlatamıyorum al sen konuş" diye. Ben de cuma günü o kişiyle konuştum ve cumartesi kitaplarımdan almam gerektiğini söyledim. Meğerse zaten bu kitap basılmış, yani şöyle ki, geriye bir tek kapak ve sayfaları birleştirme işlemi kalmış, buna da "ciltleme" diyorlar. Matbaadaki kişi bana cumartesi sabahı bu işi halledeceğini söyledi. Telefonlaştık. Ben de cumartesi günü, sırf pastayı kuru kuru kesmeyelim, kutlama partimizde söz konusu kitaplar da olsun diye, üşenmedim, metrobüse binip ta Cevizlibağ'a kadar gittim. Kitapları almak için matbaaya gideceğimi sanıyordum ama matbaadan biri kitapları metrobüs çıkışına getirmişti. Ben de kitaplarımı aldım ve kutlama hazırlıkları için tekrar metrobüsle geri döndüm. Bu örnekte de gördüğünüz gibi, bir şeyi kafama koydum mu yapmakta üstüme yoktur! 



Pasta için tam iki haftadır kafamdaki pastayı yapacak bir pastane arıyorduk... Sonunda o pastaneyi bulmuş ve cuma günü Ters Düz'lü pastam için özel sipariş vermiştik... Ters Düz'ün kitap kapağını pastanın üstüne bastırdık. Biraz pahalı oldu ama benim için anlamı büyüktü. (Pastayı sipariş ettiğimiz pastanedeki kadın pasta için gerektiğinden fazla özen göstermiş belli ki, zira pastanın kenarlarına çiçekler, kalpler, boncuklar serpiştirmişti. Konseptimize pek uymasa da, belli ki ince düşünmüş... Bu süslemeleri üstünden çıkarsam mı çıkarmasam mı derken çıkarmadım, emeğe saygı...)


İşte sonunda Ters Düz pastamla Ters Düz kitaplarımı aynı karede fotoğrafladığım an! 


Pastanın üstüne bir tane mum koyacaktım. Sonra rastgele üç mum koydum... Sonra baktım ki, çok da anlamlı olmuş! Çünkü Bozbalık Serisi üç kitaptan oluşuyor ve işte ilki Ters Düz çıktı. Bu üç mum, serinin üç kitabını simgelesin o halde! Hüüüüüf! 


Öhöm öhöm... Hangi kameraya bakıyoruz?


İki yaşındaki kuzenim de kitabımla objektiflere poz veriyor... (Tabii flaşlar patladıktan sonra ben kitapları onun elinden hızla alıyorum! Yırtar mırtar...)


Pastanın dışının bembeyaz olduğuna bakmayın. Pasta çikolata ve frambuazlı. Mmmmmm... Nefisti... (Ama şekeri biraz az gibiydi...) 


Kendi doğum günümü Ters Düz'ün çıktığı gün yaparım diyerek ertelemiştim ya hani, valla ne yalan söyleyeyim ben bu işten zararlı çıktım, çünkü bu kutlama tamamen Ters Düz'ün doğum gününe döndü ve benim partim bildiğiniz arada kaynadı. (Canım ailem her zamanki gibi hediyelerini almışlardı ama akrabalar baya baya unuttu doğum gününe geldiklerini!) Şaka bir yana, 20 yaşına girdiğim şu günlerde ilk kitabımı çıkardım. Hatta bence geç bile kaldım bunun için, yani ilk kitabım 17-18 yaşlarımda da çıkabilirdi, neyse, zaten kitabın teşekkür kısmında yazdım bunları...

Anlayacağınız, cumartesi günü kutlamamızı da son derece güzel bir şekilde yaptık... Ama... Aslında yazar Mert'iniz o gün hacker'ların son kurbanı olmuştu... Yani Ters Düz'ün çıktığı gün resmen ters düz olmuştu... 

Şimdi şöyle...

İnternete yirmi dokuz kasımda hacker'lar yeni bir virüs salmış... Ben de bir dizi izleme sitesi üzerinden otuz kasımda bu virüsün kurbanı oldum ve bilgisayarımdaki tüm dosyalar (fotoğraflar, yazılar, her şey işte) bir anda şifrelendi. Oradaydılar, ama açılmıyorlardı, içleri boş gibi görünüyordu. Şifreyi kaldırmak için binlerce dolar talep ediyorlardı. Sekiz bin fotoğrafım ve Ters Düz'ün devamı olarak yazdığım yeni romanımın dosyası bir anda silindi. Şanslıyım ki internet çağındayız ve bu fotoğrafların bin tanesi falan zaten blog'umda, ama ya diğer fotoğraflar ve yazılarım ne olacak? Hepsi silindi işte... İşte teknoloji çağının böyle zararları da var... Tek bir tık yüzünden tüm geçmişim bir anda silindi. Virüs yeni çıktığı için henüz çözümü de yok, yani ben bu virüsün ilk kurbanlarındanım. Virüs o kadar yeni ki, daha internette hakkında yazılmış sadece birkaç "Help me!" cümlesi var, hepsi bu. 

Binlerce fotoğrafımın silinmesine de üzüldüm elbette, ama en çok, o roman dosyalarımın silinmesine üzüldüm... Özellikle de Bozbalık Serisi'nin yeni kitabı olarak yazdığım roman dosyamın silinmesine... (Yani silinmek dediğim şifrelenmek, yukarıda açıkladığım gibi.) Bir romanım piyasaya çıkarken, yazmakta olduğum bir diğeri hacker'ların eline geçerek "orada bir köy var uzakta" misali oldu... Ah! Keşke daktiloyla yazsaymışım romanımı! İşte teknoloji çağının kötü yanlarından biri! 

Yaptığınız bir yemeğin balkondan aşağı dökülmesi gibi bir şey bu. Kalanlar yerde ama bundan sonra yapacağınız hiçbir yemeğin lezzeti o ilkininki gibi olmayacak. Ben de elbette kendi yazdığım romanı unutmadım (üçte birine kadar yazmıştım), hala yazabilirim ama aynısı olur mu? Olmaz. Bakalım neler olacak...

İşte böyle...

Ama yine de çok sevinçliyim kitabım çıktığı için. Ters Düz bugün kitapçılara dağıtıldı sanıyorum. Eğer İstanbul dışında yaşıyorsanız kitapçılara koşmak için birkaç gün daha bekleyin ki kitaplar gelmiş olsun. Ve siz siz olun, sakın internette gördüğünüz her şeye tıklamayın! 

42 yorum:

  1. Kitabınızın eline geçmesine sevindim ama bu hackerlar :( cok kötü bir durum. Yeni yasınız da hayırlı olsun.

    YanıtlaSil
  2. Epey uğraştırdı seni ama sonunda başardın işte. Tebriklerr Sevgili Mert :) Ayy! Ben de unutuyordum akrabaların gibi yeni yaşın mutlu uğurlu şanslı olsun :)

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. HAyırlı olsun sevgili Mert! Haftasonuna kadar gelmiş olursa eğer Denizliye mutlaka alacağım :)) Ayrıca O Hackerları kınıyorum!! ve pastana bayıldım :)
    Mutlu Yıllar MERT !!!

    YanıtlaSil
  4. AAAA bu kitap senin kitabın mı ?? Tebrik ediyorum .. Almayı planlıyorum şuan giidp alacağım
    doğum günün kutlu olsun :)

    YanıtlaSil
  5. Tebrikler Mert :) Hem kitabının eline ulaşması hem de doğum günün için tabii ki. Virüsten bir arkadaşım da nasibini aldı biliyor musun? Maalesef o da bütün bilgilerini kaybetti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler! :) Virüse gelince... Gerçekten çok üzücü...

      Sil
  6. Baya bi uğraşdın. Değdi mi değdi. Hem kitabın hayırlı olsun bende iyiki doğdun :)))

    Bende hackerden korktuğum için bütün dosyalarımı flash belleğe ve cd ye taşıdım.. bilgisayarda hiçbir dosyam yok...

    Kitabın kapağını çok beğendim. Acaba kapaktaki arının bir anlamı var mı diye sorsam sorun olur mu?. :)))))
    Tekrar hayırlı olsun. Son olarak azmin sonu zaferdir..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler! :) Evet, gizemli arıların anlamı kitabın içinde... :)

      Sil
    2. O halde kitabı okuyunca öğreneceğim. :))

      Sil
  7. Henüz bulamadım kitabı ama mutlaka okuyup yorumlayacağım blogumda da, pasta da çok enfes görünüyor canım istedi bak akşam akşam :)

    YanıtlaSil
  8. holleeey Ters-Düz baskıdan çıktııı :) pasta nefis görünüyor yalnız :) ikiniz de iyi ki doğdunuz öyleyse^^ 2. kitap için çok üzüldüm millet işsiz gerçekten :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Virüsler üzdü ama ne yapalım... Çok teşekkürler! :)

      Sil
  9. Öncelikler tebrikler efendim :) Mutlu gününüzde tatsız olay yaşamışsınız.Kitabınızı alacağımdan emin olabilirsiniz.Size tavsiyem Linux ya da Mac kullanmanız.Saldırılara karşı daha emin olursunuz.İlk kitabınız çıktığına göre arkanıza bakmadan sağlam adımlarla ilerleyin.En güzel cevap bu olur bence.

    http://arslanyusuf.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir sürü koruma programı vardı bilgisayarımda, bu talihsizlik benim hatam yüzümden oldu biraz... Neyse... Çok teşekkürler! :)

      Sil
  10. 3. kere bugün D&R a gidip bakacağım ve umarım artık kitabı bulup alacağım.İlk önce pastayı yapan pastahaneyi kutluyorum. Yaşamım boyunca her pasta yaptırışımda özellikle şekeri az olsun derim, hatta not alrırırım ama gene de çok koyarlar. Onun için kutladım. :) Kitabının çıkması muhteşem bir duygu senin için. Gözlerinin içi parlıyor. Senin ve kitabının şansının çoooooook açık olmasını diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım bu sefer D&R'dan eliniz boş dönmezsiniz. Ama isterseniz, sağlam olsun diye, bir gün daha bekleyin. Pasta güzeldi. Çok teşekkür ederim! :)

      Sil
  11. oFF Çok geçmiş olsun. İnsanlara böyle zulüm ederek bir yere varabileceklerini mi düşünüyorlar. Hayır gelmesin o talep ettikleri paralardan. İnşallah bir çözümü bulunur da şifreleri çözülür dosyalarınızın.
    Bu arada tekrar tekrar tebrik ederim. BAşarılarınız daim olsun. Bol tirajlı 40-50.basımlı olsun inşallah.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dosyaların kilitlenmesi gerçekten üzdü... Ama neyse... Çok teşekkürler! :)

      Sil
  12. heyecanınız sürekli olsun umarım bol okurlu olur kitabınızda :)

    YanıtlaSil
  13. hayırlı uğurlu olsun kitabın ))

    YanıtlaSil
  14. biraz gec kaldim ama hayirli olsun kitabin :)
    o hacker durumuna cok üzüldüm gercekten:( Insan calisip cabaladigi projelerinin böylece 'silinmesi'gercekten üzücü ama zannediyorum ki sen bunu da atlatir daha iyi yazilar yazacaksin :)
    Ben aslinda senin kitabini Almanya'ya da temin edebliyor muyuz diye soracaktim ? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette... İnternet sitelerinden siparişle... :)

      Sil
  15. O zaman bize sevgili Blogger arkadasımızın kitabını almak düşer :) Darısı bana diyerek,hayırlı,uzun,mutlu bir ömür diliyorum efendim.Sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Daha nice kitaplı , bol satışlı yıllara... Hackerlar , virüsler , bozulan sd kartlar... Hepsi çok can sıkıcı oluyor. Bütün bilgilerimi bir de harici hartdiske kaydettim güvende olmaları için .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hacker'lar üzdü gerçekten... Çok teşekkürler... :)

      Sil
  17. Merhaba Mert

    kitabin hayirli ugurlu olsun diyorum ve seni yürekten kutluyorum. Böyle gencecik yasta bu basariyi herkes gösteremez bu konuda, bravo sana.

    Biraz evvel cep telefonumum not defterine kaydettim "Terz düz, Mert Ofluoglu" diye, diger almak istedigim kitaplarin yanina:) Yilbasi üzeri TR de olacagiz da, gidince almak istedigim kitaplari not aliyorum böyle simdiden:)

    Kitapcilarda bulabilirim di mi orada? D&R'da mesela?

    Selamlar

    Ayse Ablan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Giriste "kitapcilardaki yerini aldi" demissin zaten, niye tekrar soruyosam...:)

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim... :) Evet, kitabı kitapçılarda ve internette bulabilirsiniz... :)

      Sil
  18. Hayırlı olsun. Kitaplar da pasta da çok güzel görünüyor :-) umarım satışı bol olur. :-)

    YanıtlaSil
  19. 20li yaşlarda ilk kitabının basılmış olması ne harika bir duygu olsa gerek, tebrikler :)
    Pasta ve yaş günü de çok güzel görünüyor, umarım kitaplarının devamı da gelir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler... :) Devamı da gelecek... :)

      Sil
  20. Bir kitabın kapağı ismine bu kadar mı uyar ! :) Başarılarının devamını dileriiim. Darısı da diğer kitap çıkarmak isteyen bloggerlara inşallah ! :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler... Kapakta benim dokunuşlarım var... :)

      Sil
  21. Tebrikler :) Bir bloggerın kitabının çıkması ne kadar da hoş bir şey.Kitabi hemen almalıyım.Hem de en acilindeeenn ;)

    YanıtlaSil
  22. Tebrik ederim Mert, hem yeni yaşın, hem de yeni kitabın hayırlı olsun...
    hep mutlu ol,
    çok okuyup, çok yaz ve
    hep mutlu yaşa... :) sevgilerimle

    YanıtlaSil
  23. Ooo taptaze bir yazar :) Yeni kitabın hayırlı olsun.Kalemin sağlam ve bol bol okuyucun olsun.

    YanıtlaSil
  24. Biraz geç bir hayırlı olsun tebriği olacak ama olsun, hayırlı olsun :) Merak ettim; acaba hecker kurbanı yazılarınıza ulaşabildiniz mi?

    YanıtlaSil
  25. Hayırlı uğurlu olsun. Bol okuyucular dilerim.

    YanıtlaSil
  26. dikkat çekici olmuş, bayıldım.

    YanıtlaSil

Gmail hesabı olmayanlar, anonim seçeneği ile yorum yapabilir... Yorumlarınız için çok teşekkür ederim!

YENİ ROMANIM BENİM KÜÇÜK ŞAHESERİM ÇIKTI! ARTIK SİZİNDİR...

Üçüncü romanım Benim Küçük Şaheserim, Remzi Kitabevi etiketiyle bugün çıktı! Bu yeni romanımda,  Remzi Kitabevi'nin paylaştığı videoda ...